5 najboljših Super Bowl oglasov vseh časov

5 najboljših Super Bowl oglasov vseh časov

Super Bowl je največji medijski dogodek v Združenih državah Amerike – po podatkih agencije Nielsen mu pripada kar 19 od 20 tamkajšnjih najbolj gledanih televizijskih prenosov, rekord pa je bil dosežen v letu 2015, ko si ga je ogledalo dobrih 114 milijonov navdušencev ameriškega nogometa. Za primerjavo – drugi najbolj gledani dogodek v ZDA je vsakoletna podelitev Oskarjev s približno 30 milijoni gledalcev.

Mnogo gledalcev pa se v prenos dogodka ne vključi zgolj zaradi ameriškega nogometa, pač pa tudi zaradi dveh značilnosti – vsakoletnega glasbenega nastopa med polčasom ter humorističnih in včasih tudi šokantnih oziroma provokativnih, predvsem pa kakovostno pripravljenih televizijskih oglasov.

Zaradi visoke gledanosti dogodka pa je vsaka oglaševalska sekunda v času prenosa tega vrhunca sezone ameriškega nogometa vredna celo premoženje. V letu 2017 je tako cena 30-sekundnega oglasa presegla mejo 5 milijonov dolarjev. Medtem ko je sekunda oglasa na Super Bowlu v letu 1967 stala 1.333 dolarjev, se je ta znesek v zadnjih letih torej povečal na kar 166.667 dolarjev (vir: AdAge, 2017).

Medtem ko odštevamo ure do Super Bowla LII, se spominjamo pet najboljših Super Bowl oglasov vseh časov.

Coca-Cola: “Zlobni Joe Greene” (1980)


Večina oglaševalcev pozablja, da bi se morali kot junaki počutiti njihove stranke, ne pa njihov izdelek. V tem oglasu je junak deček. Junak je tudi igralec ameriškega nogometa Joe Green. Kokakola pa je zgolj mehanizem, ki povezuje celotno sceno. Oglas nikjer ne pravi, da je kokakola odlična; ne pravi, da je osvežujoča… osredotoči se na družbeno interakcijo ter čustveno povezavo, ki se splete med superzvezdnikom ter dečkom. To je razlog, zaradi katerega so si ljudje zapomnili svojo čustveno povezavo s kokakolo ter (p)ostali redni uporabniki ter zagovorniki te blagovne znamke.

Apple: “1984” (1984)


Gre za enega najbolj znanih in opevanih televizijskih oglasov sploh. Njegova objava je leta 1984 povzročila spremembo v dojemanju dogodka Super Bowl kot pomembne marketinške platforme. Oglas pa je tudi napovedal spremembo v dojemanju računalniškega sveta, zlom obstoječe (PC) paradigme, ter pozicioniranje Applovih računalnikov na svoje, posebno mesto. Oglasu so v prihodnjih letih sledili vsaj tako znani Applovi “Think Different” TV oglasi, ki so še dodatno ustoličili Apple ne zgolj kot podjetje, vrhunsko po tehnološki plati, pač pa tudi kot briljantnega oglaševalca.

Snickers: “Betty White” (2010)


Snickersov oglas na nas deluje močno, saj v nas sproži notranjo refleksijo – vsi smo se že kdaj počutili tako, brez energije. Tudi v tem oglasu junak ni čokoladica Snickers, kot v kokakolinem oglasu. Snickers je zopet zgolj mehanizem, ki povezuje celotno sceno. Prava junakinja pa je dekle upešanega igralca, ki mu s čokoladico uspe povrniti energijo. Z oglasom je Snickers gledalcem ponudil situacijo, v kateri se lahko prepoznajo – dal jim je torej smiselno uporabniško priložnost. Oglasu je sledila dobro premišljena serija podobnih oglasov z znanimi osebnostmi, kot so Aretha Franklin, Liza Minnelli, Joe Pesci, Joan Collins, Robin Williams, Rowan Atkinson in drugi.

Doritos: “Klofuta” (2010)


Tudi ta oglas je odličen primer, kako narediti junaka iz stranke. V tem oglasu je junak otrok, ki se zavzame za svojo mater – ter za svoje prigrizek. Zanimivost Doritosovih oglasov je, da so del gibanja, v okviru katerega njihove oglase razvijajo njihove stranke – oglas “Klofuta” je bil tako razvit s strani nekaj ambicioznih filmskih ustvarjalcev. Lepota tovrstnega pristopa je v tem, da je Doritos na ta način organiziral državno tekmovanje z glavno nagrado v obliki predvajanja izbranega oglasa med Super Bowlom. Na ta način ni bila junak zgolj stranka, pač pa tudi producent oglasa. Zanimivo je tudi dejstvo, da je bil ta nizkoproračunski oglas izbran med 10 najboljših oglasov v zgodovini znamke PepsiCo (matična blagovna znamka znamke Doritos).

Volkswagen: “Sila” (2011)


Ta oglas je ljubljenec množic. Zagotovo k temu prispeva dejstvo, da v njem nastopa otrok z zgodbo, s katero se lahko zlahka poistovetimo. Kar pa ta oglas dela res poseben, je to, da so oglaševalci z njim prelomili nenapisano pravilo, v skladu s katerim naj bi Super Bowl oglase premierno predvajali na samem dogodku. Tudi zaradi narave produkta – avtomobil – so se pri Volkswagnu odločili, da ta oglas objavijo že precej pred samim dogodkom, kar se je izkazalo kot odlična poteza. Oglas namreč še danes velja za največkrat deljen oglas v zgodovini družbenih medijev. Na ta način so pri Volkswagnu dosegli, da so ljudje o njihovem novem modelu Passata začeli razmišljati že dolgo pred predvajanjem oglasa na Super Bowlu. Samo zaradi tega oglasa so v Volkswagnovih salonih širom ZDA prodali preko 20.000 novih avtomobilov, kar je v avtomobilski industriji svojevrsten fenomen.

In kateri oglasi bodo zaznamovali Super Bowl LII? Na tej povezavi si lahko ogledate nekatere izmed oglasov, ki so pricurljali v javnost še pred današnjim superspektaklom.

Povzeto po: Inc., 2018


Kakšni pa so vaši komunikacijski izzivi? Pišite nam na info@solis-komunikacije.si, z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali.

Pišite nam na: info@solis-komunikacije.siZ veseljem vam bomo prisluhnili!

Solis komunikacije 2018 © I PR & marketing po vaši meri