odnosi z javnostmi PR

6 razlogov, zakaj okrepiti PR

Ni vsaka objava dobra objava in želja po izpostavljanju posameznika zagotovo ni najboljši razlog za vlaganje vašega časa v odnose z javnostmi. Po drugi strani pa je zavestna in dobro premišljena odločitev za okrepitev odnosov z javnostmi v vaši organizaciji lahko odlična popotnica za prihodnost. Predstavljamo vam šest razlogov zakaj je krepitev odnosov z javnostmi lahko koristna za vašo organizacijo.

#1: PR je lahko zastonj

Vaši tekmeci so lahko večji in bolj uveljavljeni, na bančnem računu pa imajo lahko več denarja. Morda so za velikanski razstavni prostor na zadnjem sejmu ali pa za zadnji celostranski oglas v reviji zapravili več, kot znaša več celoletni marketinški proračun.

V svetu oglaševanja se medijski prostor kupuje z denarjem in zagotovo se je na tem področju težko kosati z velikani. Vendar pa tradicionalno plačano oglaševanje v tradicionalnih občilih že dolgo ni vse – za uspeh posla obstajajo tudi drugačna trženjska orodja, kot denimo odnosi z javnostmi. V teh denar ne igra glavne vloge, štejeta predvsem iznajdljivost, kreativnost in relevantnost zgodbe. Velika podjetja pri tem zagotovo niso v prednosti, prej obratno – njihova birokratska struktura jih pogosto ovira pri tem, da bi bila lahko tako hitra, učinkovita in agilna, kot so lahko manjša podjetja.

Solis Blog_6 razlogov zakaj okrepiti PR_01

Tudi na področju odnosov z javnostmi so lahko nekatere tehnike, kot denimo organizacija dogodkov, sicer izredno drage. Toda večina tehnik odnosov z javnostmi je v primerjavi z oglaševalskimi tehnikami še vedno zelo ugodnih. Če želite, da se vaš TV oglas predvaja med najbolj gledanimi dogodki, kot denimo Superbowl, lahko to vas marketinški proračun olajša za nekaj milijonov dolarjev, in to brez upoštevanja produkcijskih stroškov. Za pošiljanje sporočila za javnost, ki vam lahko priskrbi mesto gosta v izjemno priljubljeni televizijski oddaji ali v osrednjih poročilih, pa potrebujete zgolj dobro zgodbo, dostop do elektronske pošte in pravi elektronski naslov.

#2: PR poveča kredibilnost

Marsikoga bi presenetilo, da je oglaševanje tehnika, ki je lahko precej neučinkovita, če želite potrošnike prepričati v nakup vašega izdelka s poudarjanjem njegovih resničnih prednosti napram ostalim, konkurenčnim izdelkom. Lahko sicer ustvarite oglas, ki zelo jasno komunicira prednost vašega produkta, a potrošniki bodo (tudi zaradi preteklih izkušenj) kljub temu še vedno skeptični glede oglaševanja. Ravno zaradi dejstva, da vi, oglaševalec, v oglasu poudarjate prednost svojega produkta, vam bo konzument vašega oglasa še toliko manj verjel.

Solis Blog_6 razlogov zakaj okrepiti PR_02

Po drugi strani pa lahko odnosi z javnostmi v vašo komunikacijo s potrošniki vnesejo večjo kredibilnost. Ko ljudje o vas preberejo članek (ne oglasa, sic!), mu/vam podzavestno verjamejo.

Vendar pa v okviru odnosov z javnostmi ne morete zgolj navajati karakteristik izdelka ali storitve, saj medijev ne zanima brezplačno oglaševanje vašega izdelka/storitve. Da bi pritegnili pozornost medijev, morate svoje trditve glede izdelka/storitve prikazati na zanimiv in zabaven način.

Odnosi z javnostmi imajo torej dve prednosti pred plačanim oglaševanjem. Prvič, prisilijo vas, da zgodbo svojega izdelka poveste na bolj privlačen način. In drugič, potrošnik, ki prebere vaše sporočilo v članku ali ga vidi v televizijski oddaji, je bolj nagnjen k temu, da mu verjame, saj je to na nek način “potrjeno” s strani medijev.

#3: PR je drugačen

Mnogi oglaševalci vedo, da lahko oglaševalske taktike sčasoma izgubijo na učinkovitosti – zniža se lahko odziv na večkrat prikazani oglas, problematična pa je lahko tudi  sama narava medija.

Če obstoječe oglaševalske taktike postanejo neučinkovite, je čas da poskusite s čim novim. Odnosi z javnostmi so lahko ena od teh novitet. Njihova samostojna uporaba ali uporaba v kombinaciji z ostalimi marketinškimi orodji vam lahko zagotovi znaten donos na vaše marketinške evre.

Solis Blog_6 razlogov zakaj okrepiti PR_03

Pri tem pa bodite pozorni, da so cilji ter sporočila vseh vaših marketinških komunikacij – PR, tiskano oglaševanje, spletno oglaševanje, direktna pošta, sejmi – usklajeni. Ne bi bilo namreč dobro, če bi učinek uspešne PR kampanje negirali z oglaševanjem popolnoma drugačnega sporočila v vaših tiskanih oglasih. Pri tem je izredno pomemben vaš angažma pri prvotnem postavljanju marketinške strategije.

#4: PR vas postavi na zemljevid

Če želite, da se novinarji spomnijo (tudi) na vas, ko pripravljajo raznorazne preglede določenih branž, za tem stoji zavestna odločitev o vlaganju v dolgoročen program odnosov z javnostmi, v okviru katerega se razvijajo in negujejo odnosi z novinarji, ter se proaktivno ustvarja podoba organizacije. V nasprotnem primeru se lahko zgodi, da vas novinarji nehote spregledajo ter tako izvzamejo iz tovrstnih objav.

Če želite, da vas ljudje najdejo, morate biti vseskozi prisotni. Povprečni organizaciji marketinški proračun žal ne dopušča, da bi bili v medijih, pa tudi na družbenih omrežjih vedno prisotni s plačanimi oglasi. Po drugi strani pa lahko s pametno zastavljenim stalnim programom odnosov z javnostmi znatno izboljšate možnost, da se bodo novinarji spomnili na vas – in ne zgolj na vaše tekmece – ko bodo pisali o vaši branži oziroma o vaši produktni kategoriji.

Solis Blog_6 razlogov zakaj okrepiti PR_04

Ko medij objavi vest o določeni organizaciji ali projektu, pogosto slišimo predstavnike te organizacije ali projekta govoriti, da so imeli veliko srečo. Vendar pa sreča ponavadi nima kaj dosti opraviti s tem – gre za srečanje truda in priložnosti. Oziroma v besedah francoskega mikrobiologa in kemika, Louisa Pasteurja: “Sreča se nasmehne le pripravljenemu umu.”

#5: PR pritegne investitorje in partnerje

Če ste novoustanovljeno podjetje ali projekt, vam lahko učinkoviti odnosi z javnostmi znatno pomagajo pri vašem procesu zbiranja kapitala s strani investitorjev ali bank in pri oblikovanju strateških partnerstev. Če k vašemu poslovnemu načrtu ali predlogu pripnete kliping nekaj vidnih medijskih objav o vas in vašem podjetju ali projektu, lahko to na vaše potencialne investitorje ali partnerje naredi večji vtis kot skrbno pripravljene poslovne projekcije. Investitorji, menedžerji in ostali podjetniki namreč hote ali nehote razmišljajo podobno kot vsi ostali – če so o vas pisali v pomembnem časopisu, morate zagotovo biti velik igralec.

Solis Blog_6 razlogov zakaj okrepiti PR_05

#6: PR je zabaven

Odnosi z javnostmi pa niso samo delo, lahko so tudi odlična zabava. Nič ni lepšega, kot videti objavo o svojem lastnem projektu ali organizaciji v časopisu, na televiziji ali na internetu. Vam in vašim sodelavcem lahko tovrstna medijska izpostavljenost povrne energijo in vam zagotovi potrditev, da ste na pravi poti – poti k uspehu.

Solis Blog_6 razlogov zakaj okrepiti PR_06

Skorajda vsak produkt ali storitev se lahko promovira preko odnosov z javnostmi. Pri tem pa se je potrebno zavedati, da so določeni produkti ali storitve bolj primerni za promocijo od ostalih. Če vaš produkt ali storitev že sam po sebi vsebuje element zabave oziroma pomembno vpliva na življenja uporabnikov,  ste že v osnovi pozicionirani za boljšo medijsko izpostavljenost, kar lahko izkoristite sebi v prid.

Podobno so tudi nekateri ljudje bolj primerni za pojavljanje v medijih oziroma “mediagenični” kot ostali. Če vaša osebnost izžareva energijo in karizmo ter ste dober govorec, se ne bojte stopiti pred kamere – to lahko izkoristite sebi v prid in na ta način pridobite naklonjenost medijev in javnosti. Še enkrat pa opozarjamo, da ne zapadete v medijsko past ter se vseskozi zavedate razlogov in poslovnih ciljev, zaradi katerih ste se lotili odnosov z javnostmi – objava vaše fotografije v medijih je zgolj stranski produkt, in naj ne bi bil vaš glavni cilj. Če pa vam soj žarometov ne ustreza, lahko najamete tiskovnega predstavnika, ki bo v vašem imenu komuniciral z novinarji in predstavljal vaš produkt, projekt, ali organizacijo.


Kakšni pa so vaši komunikacijski izzivi? Pišite nam na info@solis-komunikacije.si, z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali.

Pišite nam na: info@solis-komunikacije.siZ veseljem vam bomo prisluhnili!

Solis komunikacije 2018 © I PR & marketing po vaši meri