Kaj prinašajo spremembe Facebookovega “newsfeeda”?

Kaj prinašajo spremembe Facebookovega “newsfeeda”?

Pred nekaj dnevi je ustanovitelj in izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg marsikomu pognal strah v kosti z napovedjo velikih sprememb na največjem družbenem omrežju. To naj bi v prihodnje precej več prostora namenilo objavam in interakcijam uporabnikov ter objavam, ki spodbudijo velik odziv, s čimer bi znatno prizadela lastnike Facebook strani, torej tistih, ki vlagajo v oglaševanje na Facebooku in se za uspeh svojega posla pogosto zanašajo nanj.

Kaj napovedane spremembe pomenijo za podjetja in kako jih ta lahko obrnejo v svojo prid?

Spremembe, ki jih je Zuckerberg napovedal v objavi na svojem omrežju, seveda ne bodo takojšnje, vendar pa bo do njih v roku nekaj mesecev zagotovo prišlo.

Odločitev je v veliki meri posledica dejstva, da so uporabniki trenutno popolnoma zasuti z medijskimi in oglasnimi vsebinami, celo do te mere, da med novicami mesta sploh ne najdejo objave njihovih prijateljev. Ob pisanju tega bloga smo sami preverili, kako je videti naš Facebook zid – med 51 objavami smo našteli kar 50 objav Facebook strani raznih podjetij in medijev ter samo ENO (!) našega Facebook prijatelja.

Ob tem ne gre spregledati niti obilice objav, ki se borijo za klike in všečke uporabnikov s t.i. “clickbait” vsebinami oz. vabami za klike, ki jim je Facebook pred časom že napovedal vojno. Zaradi obilice neosebne vsebine uporabniki največje družbeno omrežje uporabljajo vedno bolj pasivno (tudi pri branju oz. gledanju videa), svoje osebne interakcije pa selijo na druga družbena omrežja.

Temu gre dodati tudi nedavne ugotovitve raziskovalcev univerze v Michiganu, ki so dokazali, da lahko uporaba družbenih omrežij vodi do negativnega počutja ter ima celo negativne posledice na duševno zdravje, medtem pa je Zuckerberg prepričan, da lahko aktivna interakcija z družino in prijatelji na družbenih omrežjih znatno izboljša naše počutje. V svoji objavi je tako poudaril, da bo ena izmed prvih sprememb, ki jo bodo opazili uporabniki Facebooka, ta, da bo na njihovih zidovih veliko več objav in vsebin, ki jih bodo ustvarili njihovi prijatelji. Po Zuckerbergovih besedah želijo “uporabnikom pomagati najti relevantne vsebine, s pomočjo katerih bodo lahko oblikovali pomembne družbene interakcije.”

V Facebooku ocenjujejo, da bodo spremembe seveda neposredno vplivale na zmanjšanje obiska Facebook strani, nižje število interakcij ter krajši čas gledanja objavljenih video posnetkov. Spremembe bodo predvsem negativno občutile tiste Facebook strani, ki objavljajo generično vsebino, ki pri uporabnikih sproži manjši odziv, manj pa bodo spremembe občutile tiste strani, ki s svojimi relevantnimi objavami spodbujajo pogovor med prijatelji/uporabniki.

S spremembami "newsfeeda" želijo v Facebooku spodbuditi interakcijo med prijatelji.

Kot primer dobre objave na strani ali v skupini pri Facebooku navajajo predvajanje video vsebin v živo, ki po njihovih podatkih spodbudijo tudi do šestkrat več interakcij kot ostale vsebine, pa tudi objavljanje relevantnih informacij in dogodkov, ki jih podjetja ustvarjajo za svoje stranke. Ravno zaradi visokega števila interakcij med gledanjem video vsebin Facebook že testira novo funkcionalnost z imenom Watch Party, namenjeno interaktivnemu spremljanju video vsebin v skupinah. Kot poudarjajo pri Faceboku, spremembe ne pomenijo, da uporabniki sploh ne bodo več videli objav svojih najljubših podjetij in skupin, bo pa ta vsebina zagotovo veliko bolj skrbno izbrana.

Kaj vse to pomeni za Facebook strani podjetij, organizacij in medijev?

V odzivih na napovedi Facebooka ni še zaslediti veliko napotkov, kako naj bi se podjetja soočila s spremembami. Vendar pa, če smo pozorni na sporočila, ki so jih objavili vodilni v Facebooku, lahko v njih najdemo odgovor – namesto velikanske količine generične vsebine, “spama” in vab za klike, se bodo morali ustvarjalci vsebin znova bolj posvetiti uporabnikom in se usmeriti v zagotavljanje vrednosti zanje.

To enostavno pomeni, da administratorji strani ne bodo mogli več objaviti zgolj lepe slike pasjega mladička in uporabnike vprašati, ali se jim zdi lep, čeprav tovrstna vsebina nima nobene zveze z dejavnostjo podjetja, saj bo Facebook takšne aktivnosti “kaznoval”.

Če bodo želela biti uspešna pri komuniciranju s svojimi uporabniki, se bodo tako podjetja prisiljena vrniti k osnovam in se vprašati, kdo so njihove stranke, kakšne težave jih tarejo, kakšne so njihove vrednote, ter kako se lahko s komuniciranjem prek družbenih omrežij povežejo z njimi in na podlagi ugotovitev začeti znova načrtovati in ustvarjati vsebine.

To pa je lahko zgolj dobro, tako za lastnike Facebook strani, kot tudi za njihove stranke oz. skupnost.


Niste prepričani, kako dobro poznate svojo ciljno skupino ter kako naj začnete načrtovati in ustvarjati relevatno vsebino zanjo? Pišite nam na info@solis-komunikacije.si, z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali.

Pišite nam na: info@solis-komunikacije.siZ veseljem vam bomo prisluhnili!

Solis komunikacije 2018 © I PR & marketing po vaši meri