Kako doseči objavo v svetovnih medijih

Vaše podjetje nikogar ne zanima. In vaše sporočilo za javnost tudi ne. Čisto zares. Vsaj ne tako, kot podjetniki radi mislimo, da bi jih moralo.

Podjetniki smo obsedeni z našimi podjetji, z rešitvami in izdelki, ki jih ustvarjamo. Dolge ure, dneve, tedne in mesece se ukvarjamo z njimi, razmišljamo o vsaki barvi, besedi, črti, vijaku in vrstici kode. Naša podjetja in izdelki so velik del našega življenja, vse v povezavi z njimi je izjemno pomembno. In zato bi radi partnerjem, investitorjem, medijem povedali čisto vse o njih.

Ampak veste kaj? V tem trenutku si na tisoče startupov prizadeva pritegniti pozornost istega investitorja in istega urednika ali novinarja kot vi. Uredniki in novinarji najpomembnejših svetovnih tehnoloških medijev pogosto skrivajo svoje kontakte, ker jih startupi vsak dan zasipajo s sporočili za javnost o tem, kako je njihova rešitev “najboljša”, “prva”, “revolucionarna” in kako bo “spremenila pravila igre”. Velika verjetnost je, da ni nič od tega. In še večja verjetnost je, da bo vaše sporočilo za javnost romalo neposredno v virtualni koš za smeti.

Kako torej pritegniti pozornost prestižnih svetovnih medijev?

“Pozdravljeni, kličem z Discovery Channela. Prosim za dovoljenje, da vaše materiale uporabimo v naši oddaji, kjer bi radi povedali vašo zgodbo.” “Pozdravljeni, hvala za poslano informacijo, verjamem, da bi bila za bralce Wall Street Journala zanimiva.”

Tako nekako se za komunikatorja začnejo idealni povratni klici in elektronska sporočila. Največje svetovne medije zanima zgodba, ki smo jim jo predstavili. In še več, čez nekaj dni to zgodbo tudi predstavijo. Kako mi to uspeva in kako lahko tudi vam? Za vas sem zbrala nekaj preprostih pravil, ki naj bi jih upoštevala vsaka dobra PR kampanja:

1. Novinarji in uredniki dnevno iščejo kakovostne zgodbe, zato jim svojo predstavite tako, da bodo razumeli, zakaj bi si njihovi bralci želeli prebrati zgodbo o vas. Ko pošiljate sporočilo za javnost, vedno razmišljajte, katero vrednost s svojo zgodbo zagotavljate mediju. Novinarje in urednike obravnavajte kot partnerje, ne kot sovražnike, ki bodo premagani, ko bodo objavili vašo zgodbo.

2. Zgornja točka predvideva, da upoštevate eno ključnih pravil dobrega piarja, in sicer, da ne pošljete enega generičnega maila na nešteto elektronskih naslovov. Pred pošiljanjem opravite domačo nalogo, raziščite, kateri mediji so najbolj primerni za objavo vaše zgodbe, kateri novinarji pokrivajo vaše področje, vzemite si čas in oblikujte edinstven “pitch” za vsakega od teh.

3. Novinarju čim bolj olajšajte delo. Sporočilo, ki ga pošiljate, naj bo bo jasno, jedrnato in slovnično pravilno, materiali pa popolni in pregledni. Če se bo novinar moral prebijati skozi dolge in nejasne spise ali če ne bo takoj imel vseh materialov, ki jih potrebuje, se bodo vaše možnosti, da boste dobili objavo, krepko zmanjšale.

4. Vedno bodite vljudni in odzivni.

5. Nikoli ne odnehajte samo pri prvem elektronskem sporočilu za javnost. Velja pa tudi nasprotno – ne bodite “težaki”.

To je zgolj nekaj kratkih nasvetov, kako izpeljati uspešno PR kampanjo in pritegniti pozornost tujih medijev. Vedno pa imejte v mislih, da so odnosi z javnostmi tek na dolge proge in da je za dolgoročni uspeh podjetja potrebno tako tudi razmišljati in delovati. Do medijev bodite vedno odkriti in korektni ter s predstavniki ključnih medijev zgradite odnos. Verjemite mi, izplača se.


Potrebujete pomoč pri mednarodni PR kampanji? Pišite nam na info@solis-komunikacije.si, z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali.

Pišite nam na: info@solis-komunikacije.siZ veseljem vam bomo prisluhnili!

Solis komunikacije 2018 © I PR & marketing po vaši meri