Kakovostna besedila so pomembna za poslovni uspeh.

Z dobrim pisanjem do poslovnega uspeha

Slabo poznavanje slovnice vam lahko uniči ljubezensko življenje. Tako vsaj trdijo raziskovalci z univerze v Tilburgu, ki so raziskovali, kako slovnične napake pri dopisovanju prek aplikacij za zmenke vplivajo na vaše možnosti za to, da boste prek aplikacije spoznali svojega naslednjega partnerja. Uganili ste ­– slovnične napake in nemarno pisanje lahko pomenijo hiter konec ljubezni na prvi pogled.

Enako se lahko zaradi nizke ravni jezika in pomanjkljive slovnice klavrno zaključi ljubezenska zgodba med vašim podjetjem in potencialnimi kupci. Pomislite, kako bi se počutili, če bi do vas pristopil neurejen prodajalec, ki momlja, gleda v tla, obenem pa vam pod nos moli svoj produkt? Verjetno ne bi bili ravno navdušeni. Skoraj zagotovo pa se ne bi odločili za nakup ponujenega izdelka ali storitve.

Pisanje in komuniciranje imamo v poslu pogosto za nekaj samoumevnega, in tako pravilnemu(!) pisanju ne posvetimo vedno dovolj pozornosti. Rezultat tega so spletne strani, katalogi, letaki, oglasi in celo oglasni panoji, polni pravopisnih napak, ki nas lahko stanejo tisoče evrov v izgubljeni prodaji.

Tako v poslu kot v ljubezni namreč površno komuniciranje zainteresiranemu pošilja kar nekaj, žal negativnih sporočil. V poslu lahko potencialne stranke vaše slabo komuniciranje razumejo na naslednje načine:

  • moj izdelek je enake kakovosti kot moje komuniciranje, torej nizke;
  • nisem zaupanja vreden;
  • za svoje stranke se ne potrudim dovolj;
  • sem neprofesionalen.

Spletna stran in promocijski materiali, polni pravopisnih napak, vam znižujejo kredibilnost ter odbijajo, morda celo užalijo vaše potencialne kupce! Za vas to seveda pomeni izgubljen prihodek.

Enako velja tudi za komuniciranje prek družbenih omrežij. Čeprav nam ta omogočajo nekoliko bolj sproščeno komunikacijo (ki pa mora še vedno biti v skladu z identiteto vaše blagovne znamke oz. podjetja), moramo tudi tam upoštevati osnovna slovnična in jezikovna pravila. Imejte v mislih, da so najpogosteje ravno družbena omrežja prvi kanali, prek katerih kupci spoznajo naše izdelke in naše podjetje. Več kot polovica uporabnikov družbenih omrežij ta namreč uporablja tudi za raziskovanje in pridobivanje informacij o izdelkih, ki jih zanimajo. Družbena omrežja so tako neredko prva točka, kjer vzbudimo zanimanje in vzpostavimo zaupanje, zato moramo tudi na teh vzdrževati primerno raven komuniciranja. Že hiter pregled objav podjetij in organizacij na družbenih omrežjih pa nam razkrije, da vse prepogosto temu ni tako.

Kako torej poskrbeti, da bo vaše pisno komuniciranje na primerni ravni? Za vas imamo nekaj osnovnih nasvetov:

  • pripravi besedila posvetite dovolj časa;
  • uporabljajte možnost preverjanja črkovanja;
  • besedilo preberite za seboj (pred ponovnim branjem naredite krajši premor);
  • če je le mogoče, naj besedilo za vami prebere še nekdo drug;
  • če po objavi besedila odkrijete napako, jo takoj popravite;
  • če ste v dvomu glede posameznih besed, preverite njihovo pravilnost v javno dostopnih in brezplačnih slovarjih Inštituta za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU;
  • besedil nikoli ne prevajajte neposredno iz tujih jezikov, besedo za besedo, saj se stavčne strukture posameznih jezikov razlikujejo in je tako neposredno prevedeni izdelek okoren;
  • pomembna besedila vedno(!) lektorirajte – še posebej je to pomembno pri tiskovinah (katalogi, letaki, reklamni panoji, vabila,…), kjer kasnejši popravki niso mogoči;
  • če sami niste vešči pisanja marketinških besedil, poiščite pomoč strokovnjaka.

Star pregovor pravi, da je molk zlato. Vendar pa bi bilo v času, ko imamo neposreden dostop do svojih kupcev ter je pri povezovanju in grajenju zaupanja še posebej pomemben vsebinski marketing, molčati pravzaprav vse prej kot modro. Pogovarjajte se s svojimi kupci, pripovedujte jim zgodbe! A pri tem nikoli ne pozabite na slovnico! 😉


Imate težave pri pisanju kakovostnih besedil, ki jih nujno potrebujete za svoj posel? Pišite nam na info@solis-komunikacije.si, z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali.

Pišite nam na: info@solis-komunikacije.siZ veseljem vam bomo prisluhnili!

Solis komunikacije 2018 © I PR & marketing po vaši meri