Kaj je znamčenje podjetja in zakaj je tako zelo pomembno?

Znamka delodajalca je ključna za vaš uspeh

Znamka delodajalca (angl. employer brand) je izraz, ki ga uporabljamo za opisovanje ugleda podjetja kot delodajalca in njegove ponujene vrednosti zaposlenim. Znamko delodajalca je potrebno razlikovati od znamke podjetja (angl. corporate brand), ki govori o splošnem ugledu podjetja in ponudbi vrednosti strankam.

Čeprav gre za že skoraj 30 let star koncept, se podjetja kot delodajalci znamčenja na sistematičen način lotevajo šele v zadnjem času. Privlačna znamka delodajalca namreč danes ni več razkošje, pač pa nuja, saj se bitka za talente v trenutnem obdobju gospodarske rasti zaostruje in podjetja sili k iskanju rešitev za privabljanje novih in ohranjanje zadovoljstva trenutnih zaposlenih. Podjetja, ki znamčenje delodajalca razumejo kot nepogrešljiv del strategije zaposlovanja in na njem tudi sistematično delajo, so tista, ki so v bitki za talente najuspešnejša.

Znamčenje delodajalca je mnogo več kot zgolj postavitev Facebook strani ali objava novih delovnih mest prek Twitterja. Gre za dolgotrajen proces izgradnje strategije pridobivanja talentov s pomočjo vaših obstoječih ter potencialnih novih omrežij. Na ta način prek različnih kanalov gradimo celotne skupnosti oziroma “bazene” potencialnih kandidatov. Vsaka takšna strategija pa mora seveda vključevati tudi ustvarjanje ciljno usmerjenih (tudi plačanih) vsebin, ki te skupnosti simpatizerjev pretvarjajo v kandidate.

Strategija postavitve znamke delodajalca torej temelji na številnih gradnikih. Priporočljivo je, da se vsako podjetje za začetek osredotoči vsaj na nekaj najbolj ključnih: 1) poslovna kultura ter vrednote, 2) karierna spletna podstran, 3) uporabniška izkušnja s prijavo na prosto delovno mesto, 4) družbeni mediji (ne pozabite na Glassdoor!), 5) vsebinski prispevki ter 6) zaposleni kot ambasadorji.

Napačno je pojmovanje, da je znamčenje podjetja kot delodajalca zgolj domena kadrovskega oddelka. Ravno nasprotno – to področje je tako široko, da presega zgolj kadrovski oddelek (HR), ter se zajeda tudi v oddelek trženja (MKT) ter odnosov z javnostmi (PR). Ker se znamčenje delodajalca nahaja na preseku treh funkcij, morajo torej pri oblikovanju njegove strategije vsi trije omenjeni oddelki učinkovito sodelovati. Izredno pomembno pa je tudi, da znamčenje delodajalca razumejo, podpirajo ter aktivno sooblikujejo tudi najvišje ravni v podjetju.

Znamka delodajalca na presečišču treh oddelkov - kadri, marketing ter odnosi z javnostmi

Ob tem velja opozoriti, da znamko delodajalca poleg zgoraj omenjenih oddelkov sooblikujejo vsi zaposleni v določenem podjetju. Pomembno se je torej zavedati, da znamčenja delodajalca ni brez zadovoljnih zaposlenih – ti so vaši najboljši ambasadorji, ki pričajo o dobrih delovnih pogojih, dobrih odnosih in priložnostih za osebnostni razvoj. In obratno, nezadovoljni zaposleni so lahko za podjetje zelo slaba reklama – vsi poznamo pregovor, da dober glas seže v deveto vas, slab pa v deveto deželo.

Pa poglejmo, kdo so po mnenju javnosti najprivlačnejši slovenski delodajalci v Sloveniji. Raziskava Privlačnost delodajalca razkriva, da so to podjetja Krka, Lek, Kemofarmacija, Danfoss Trata, Akrapovič, Petrol, HSE, Pivovarna Laško Union, Porsche Slovenija, Domel, Banka Intesa Sanpaolo, A1 Slovenija, Adria Mobil, Telekom Slovenija ter Gen-i.

Bolj kot imena pa so pomembne dobre prakse. Nedavno nam je tako v oči padla zanimiva domislica podjetja Lidl Slovenija, ki svoje potencialne bodoče kadre novači kar v samih poslovalnicah. Na svojih blagajnah so priročno namestili promocijske letake v priročni velikosti vizitk, s pomočjo katerih sporočajo svojo edinstveno vrednost potencialnim bodočim zaposlenim – v njihovem primeru gre za “dobro plačo in top ekipo.”

Lidl Slovenija kadre novači s pomočjo vizitk na blagajnah

Iz tega primera se lahko naučimo dve pomembni lekciji. Prvič, pri komuniciranju svoje edinstvene vrednosti zaposlenim morajo podjetja poznati svoje ciljno občinstvo ter svoja sporočila (tudi jezikovno) njim ustrezno prilagoditi. In drugič, mladi se dandanes za svojo karierno pot odločajo tudi ob pomoči mnenj članov ožje in širše družine – tega se pri podjetju Lidl Slovenija očitno dobro zavedajo, saj verjetno računajo na to, da bodo omenjene “vizitke” opazili ter vzeli tudi posamezniki, ki neposredno ne iščejo službe, pač pa odličnega delodajalca iščejo posredno, za svoje otroke, vnuke, sorodnike …

Znamka delodajalca je torej pomembno orodje podjetij na poti do poslovnega uspeha. Čim prej opravite revizijo vaše znamke kot delodajalca ter potegnite ustrezne poteze, ki vam bodo pomagale privabiti ter ohraniti najboljše zaposlene – saj veste, kakovostni kadri so naše največje bogastvo in hkrati osnovni pogoj za uspeh v kateremkoli poslu!


Še vedno niste prepričani, kako bi se lotili znamčenja vašega podjetja kot delodajalca oziroma kako bi lahko to izboljšali? Pišite nam na info@solis-komunikacije.si, z veseljem vam bomo prisluhnili in pomagali.

Pišite nam na: info@solis-komunikacije.siZ veseljem vam bomo prisluhnili!

Solis komunikacije 2018 © I PR & marketing po vaši meri